Ma.rysia - Flickriver banner dla Neli
Kategorie: Wszystkie | Inne | Kulinaria | Scrapy | Temi rencami | Zapiski | rysunki
RSS
poniedziałek, 01 czerwca 2009
Niedzielny obiadek/ Sunday dinner

Our Sunday dinner - tomato-ham pie

No to podaje przepis

 

150 g mrozonego ciasta francuskiego (rozmrozic i przygotowac wg przepisu na opakowaniu)

50 g tartego sera (ja dalam znacznie wiecej bo jestem maniaczka potraw z serem)

2-3 jajka

2 lyżki creme fraiche lub kwasnej smietany

12 malych pomidorkow (spazyc i obrac ze skorki)

peczek bazylii

pieprz i galka muszkatalowa

 

Orginalny przepis byl na cztery foremki o srednicy 12 cm, ja zrobilam w tortownicy 24 centymetrowej.

 

Tortownice trzeba wylozyc ciastem. Bazylie oplukac, drobno pokroic a nastepnie wysypac na ciasto. Polozyc na to polowki pomidorow. Jajka zbeltac ze smietana i serem, posolic, popieprzyc, dodac galki muszkatalowej i caly ten belt wylac na pomidory.  Piec przez okolo 30 minut (jesli robi sie w malych foremkach to duzo krocej!!) w temperaturze 200-220 stopni a sie milo zarumieni. Pyszne to to jest z salatka z rucoli!

 

Smacznego zycze!

środa, 27 maja 2009
Breloczek z lawenda

Jakis czas temu byla wymiana ATC Czas na ktora przygotowalam karty uzywajac pedzli 500mlbrushes (http://500mlbrushes.org). Z obrazkow bylam bardzo zadowolona i dlatego gdy niedawno odkrylam, ze mam je jeszcze w pliku fotoszopowym postanowilam cos z nimi zrobic. Powstaly, wiec breloczki do kluczy wypelnione lawenda. Tutaj pokazuje pierwszy, ktory trafil do Piska, ktory pomogl mi w zdobyciu tych metalowych czesci, ktore nie mam pojecia jak sie nazywaja ;) Dzieks Pisku!

Some time ago we had an ATC swap Time. Then I made pictures using brushes from 500mlbrushes. I was very pleased with the result and I wanted to do something more with these pictures. I made this keychain from fabrics I bought at Ikea and filled with lavender so they smell delicious!

Keychain - lavender bag

niedziela, 24 maja 2009
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike...

Notka bedzie krotka, bo i samo wydarzenie bylo bardzo krotkie a tresciwe. Otoz dzis po poludniu Jagna poszla bawic sie z kolezanka na plac zabaw, ktory mamy zaraz za plotem. W trakcie zabawy Jagnie pochwycilo rower kolezanki (taki tylko z dwoma kolami), wsiadlo i pojechalo! To bylo niesamowite, bez przygotowan, bez zadnych ceregieli! Wsiadla i pojechala! A nawet czterech lat jeszcze nie ma! U mnie to znacznie dluzej trwalo!

This afternoon when playing on a playground Jagna picked her friend two-wheel-bike, stepped on it and started to ride! We were truly amazed as before she only biked on a four-wheeler. And she is not even four! I am so proud!

 

Jagna 24 May 2009Jagna 24 May 2009 Jagna 24 May 2009

sobota, 16 maja 2009
Zegar kominkowy

Zrobilam sobie "zegar kominkowy". Co prawda nie zamierzalam, ale mialam tarcze zegarowa jeszcze po robieniu torby dla mojej siostry i postemplowany material. Probowalam stemplowania przy uzyciu pisakow do materialu. Nie najlepiej sie to nie odbijalo, ale zegar stoi na komodzie Wink To na razie prototyp. Mam juz pomysly na kolejne ;)

This fire-side clock is only a prototype. I made it as I had a spare clock face after making a bag for my sister and I was trying whether I can use my markers as infk for my stamps. The stamps did not work perfectly but I decided to use the stamped fabric for `something´. I have already an idea for next one but I wonder what to do with this one ;) 

Sewn fire-side clock

Sewn fire-side clock

piątek, 15 maja 2009
Nowosci i kolejny pif

Ostatnio poczynilam dwie prace z materialami zakupionymi w Ikei. Jedna to tzw. roleta rzymska na okno w salonie oraz poduszki z tego samego material. Dodam jeszcze, ze okno ma 3 metry szerokosci i wyznaczenie prostych linii rownoleglych na materiale przy uzyciu zlamanej ekierki i linijki o dlugosci 30 cm bylo dla mnie nie lada wyzwaniem.

Blinds and pillows

 A druga rzecza jest torebka "zegar" dla siostry.

 

hand bag with clock

hand bag with clock (lining)

Torebke uszylam dzieki kursikowi Syko.

Oprocz tego zalapalam sie na PIFa u Arizony. Jak sie zapisywalam to sobie pomyslala "super, dostane jakies jej cudenko" a potem dopiero mi sie przypomnialo, ze ja sama bede musiala zrobic cos dla trzech osob!!!! No to kto chetny prosze sie zapisywac. Ponizej zasady:

 

Pay It Forward

Blogowe "Pay it Forward" to zabawa w obdarowywanie sie
Zasady sa nastepujace:
1. Osoba bioraca udzial musi posiadac bloga
2. Trzy pierwsze osoby , które wpisza sie pod ta wlasnie notka,
otrzymaja upominek
3. Przesylka z upominkiem musi dotrzec do adresata w ciagu 365 dni;)
Trzy "zwycieskie" osoby musza oglosic te sama zabawe u siebie na blogu:)

I kazda z tych trzech osób moze wziac udzial w zabawie tylko 3 razy;)

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 55